Week 8 en 9

5 maart 2016 - Bergen, Noorwegen

Lieve lieve lezers,

Week 8 en 9 alweer... het is echt ongelooflijk hoe snel de tijd hier gaat!!

Ik heb mijn stage bij Curato Bergen op de CT inmiddels alweer ruim 1,5 week geleden afgerond! In de laatste week heb ik veel achter de computer mogen zitten en de patiënten gescand. Hierdoor ben ik wat meer te weten gekomen en mogen leren over de theorie en de scanparameters die worden gebruikt. Heel interessant allemaal om te zien hoe de theorie wordt toegepast in de praktijk. Op mijn laatste werkdag (op woensdag) heb ik mijn beoordeling gehad samen met mijn supervisor en de leraar van school. Dit was allemaal heeeel erg positief en ze waren heel blij met me :-)! Jammer dat de tijd zo snel was gegaan want ik heb er een leuke tijd gehad!

Die avond heb ik Dave opgehaald van het vliegveld. Heeeeeeel erg leuk en ik kon niet wachten om hem weer te zien! De donderdag heb ik de stad laten zien. Best leuk om dan te merken hoe goed je al weet waar alles is en wat de leuke plekjes van de stad zijn! :-)

Vrijdagochtend zijn we op tijd weggegaan en zijn we begonnen met de Norway in a Nutshell trip, waar ik in mijn vorige blog ook over vertelde! We zijn die dag op de trein gestapt richting Voss. Alleen dit was al suuuper mooi!! Vanaf Voss hebben we de bus gepakt naar Gudvangen. Dit was ook een hele mooie trip. Deze route hebben papa, mama en ik 1,5 jaar geleden ook gereden met de camper. Heel leuk om dit weer te zien en deze keer als alles wit is!

Vanaf Gudvangen hebben we de boot genomen naar Flam waarbij we door de fjorden zijn gevaren. Dit was het mooiste van alles, echt adembenemend! In Flam hadden we een hotel geboekt. We hebben 's avonds gegeten in een soort 'Viking-restaurant', een heel leuk tentje naast ons hotel. Flam is echt een typisch toeristenplekje en omdat we niet in het hoofdseizoen zaten, waren er niet veel tentjes open. Maar dit was helemaal top! Dave heeft rendier op, en wauw - wat is dat lekker! Niet gedacht dat ik dat ooit zou proeven, want ja - wat de boer niet kent.... :-)!

De zaterdag zijn we met de Flam Railway gegaan, op weg naar Myrdal. Dit schijnt één van de mooiste treinreizen of zelfs de mooiste treinreis van Europa te zijn. Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het was natuurlijk onwijs gaaf, maar in deze tijd van het jaar is natuurlijk alles bevroren, dus er was weinig spectaculairs te zien. Maar ondanks dat, was het alsnog erg indrukkend om te zien hoe ze in hemels naam die spoorlijn zo hoog hebben gekregen! In Myrdal hebben we de trein terug genomen naar Bergen.

Zondags hebben we de traditie voortgezet en zijn we een bakkie wezen doen met mijn lieve buddy Lou in de Starbucks! Dit was één van de laatste keren dat ik met Louise heb afgesproken want zij is op dit moment in Voss voor 10 weken. Ze heeft daar haar stage in het ziekenhuis. Ik zie haar alleen nog de dag voordat ik weg ga :-(!!!!

Op maandag ben ik mijn nieuwe stage gestart in het Haukeland ziekenhuis op de Radiologie. Hier sta ik 3 weken op de 'gewone' radiologie. Mijn begeleider hier is wat anders dan de rest, en laat ik maar zeggen dat ik gewoon even moet wennen ;-)..... Sommige foto's maken ze compleet anders dan in Nederland - wat dus even flink omschakelen is omdat ik het heel anders gewend ben. Daarnaast valt me heel erg op dat de apparatuur niet van deze tijd is en de hygiëne niet altijd goed is. Maar ondanks dat - gaan we er een leuke tijd van proberen te maken en weet ik zeker dat ik nog het één en ander zal leren!

Op dinsdag heb ik Dave weer weggebracht :-(!!! en heb ik een avonddienst gedraaid. Ik heb elke week 2 avonddiensten, wat opzich best lekker is! De avonddiensten zijn over het algemeen wat rustiger dan de dagdiensten. Niet dat dat heel druk is in vergelijking met mijn vorige stage. Hier hadden ze namelijk 5 minuten voor een CT en 10 minuten voor een CT met contrast. In het ziekenhuis is dat wel anders. Hier hebben ze voor een normale foto 15 minuten per patiënt. In Nederland is dit 5... :-) We kunnen dus lekker rustig aan doen!

Woensdag ben ik voor het eerst mee geweest naar de eerste hulp. Er was een melding van een flink trauma - er was een vrouw aangereden door de Bybanen. Daar knap je niet helemaal van op natuurlijk. Ik mocht dus met 2 laboranten mee naar de eerste hulp waar het trauma team al helemaal klaar stond. In Leiderdorp heb ik nooit een echt echt groot trauma gezien omdat dat allemaal door gaat naar Leiden. Dit was dus best spannend maar heeel indrukwekkend om te zien!

Ik geloof dat ik alweer heel wat heb geschreven, mijn excuses hahaha! Gister had ik lekker vrij en heb ik nog een keer met Louise afgesproken en 's avonds zijn we naar een feestje in Club Fantoft geweest. Vandaag heb ik lekker mijn kamertje schoongemaakt en ga ik straks even een bakkie doen met Mylen en No in de stad!  Vanavond gaan we lekker uiteten voor Floor haar verjaardag!! Morgen ga ik samen met No paardrijden! Het is een tocht van 2 uur door de bergen, heeel erg leuk en ik ben heel benieuwd!!

Verder ben ik alweer heeeeel erg aan het uitkijken naar donderdag, dan komt namelijk mijn lieve vriendinnetje Bo!!! :-) Ze komt van donderdagavond tot maandag en ik kan echt niet wachten tot ze er is!!

Super leuk dat jullie mijn blog weer hebben gelezen!!

Ha det bra, de groetjes en een dikke kus uit het Noorden!!

Veel liefs, Joyce

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade