Week 6 en 7

21 februari 2016 - Bergen, Noorwegen

Hallo lieve lezers,

Ik ben alweer over de helft van mijn tijd hier in Noorwegen! Over 40 dagen vlieg ik alweer terug naar Nederland! Nog maar niet aan denken en nog volop genieten van mijn tijd hier :-)!

Morgen begint alweer de laatste stageweek bij mijn stage op de CT. De afgelopen twee weken waren erg druk, vermoeiend maar zeker ook heel leuk! Ik ben heel erg gegroeid in de afgelopen twee weekjes. Ik kan/doe alles alleen, op het prikken na haha! Dit gaat nog niet geheel vlekkeloos en ik heb al een paar keer gemist, maar elke keer dat ik mag prikken is toch weer een ervaring rijker en het gaat steeds beter!! Ze laten me ook lekker mijn gang gaan en af en toe zelfs iets te veel. Laatst had ik zowat in mijn eentje het middagprogramma gelopen, wat toch best pittig is als niet alle patiënten Engels spreken haha :-)! Maar het gaat allemaal heel erg goed en ik leer super veel in de kliniek!

Het is ook alweer een week geleden dat papa, mama en Glenn er waren! Die vrijdag heb ik ze opgehaald bij het vliegveld. Wat was het leuk om ze allemaal weer te zien en wat hadden we een geluk met het weer!!! Sinds weken scheen de zon weer eens, en deze bleef tot maandagmiddag schijnen! (Bofkonten :-)). Die middag zijn we naar mijn kamertje gegaan en heb ik ze rond geleid in mijn grote paleisje! (Met 3 stappen ben je door de kamer heen hoor, maar het gaat om het idee!) Daarna zijn we naar hun hotel gegaan en hebben we lekker gechilld. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten en zijn we allemaal op tijd gaan slapen! Ik had stiekem gehoopt dat Glenn in een gigantisch 2 persoonsbed zou slapen, waardoor ik er naast kon kruipen. Niets was minder waar, dit was een heel klein opvouwbaar bedje waar hij zelf amper in paste hahaha! Dus ik heb gewoon lekker in mijn eigen bedje geslapen.

Die zaterdag zijn we samen met mijn buddy Louise naar Floyen gegaan. Papa en mama hebben de Floybanen genomen en Lou, Glenn en ik zijn naar boven gelopen! Dit was opnieuw afzien maar wat een mooi uitzicht heb je onderweg zeg! Eenmaal boven aangekomen zaten papa en mama al lekker op een terrasje te genieten van de zon :-)! Hier hebben we ons bij aangesloten en hebben heerlijk een paar uur in het zonnetje vertoeft. Die avond zijn we met ze viertjes in het hotel gaan eten. Ondertussen waren mama en ik al 4 keer naar de sauna gelopen om te kijken of er al een keer in konden.. maar deze was helaas elke x vol.. 's Avonds nog lekker uitgerust en heerlijk bijgekletst! Mijn avond kon ook helemaal niet meer stuk toen ik een mailtje van het ziekenhuis ontving met de vraag of ik van de zomer weer weer wil komen werken in Leiderdorp!! :-)!!! Een dikke JA natuurlijk!!

Zondags hebben we een stadswandeling gemaakt en uitgerust bij de Starbucks! Daarna hebben we ook weer volop van de zon genoten en zijn papa en ik nog even naar de haven gelopen. Hier lag de Nederlandse Marine met een paar boten en een onderzeeër, erg leuk om een keer te zien! Die middag zijn mama en ik eindelijk lekker in de sauna beland waar we een uurtje hebben vertoefd :-), 's Avonds hebben we nogmaals gegeten bij het Harbour Café en hebben we weer afscheid genomen. We hebben echt een top weekendje gehad :-)!!

Afgelopen week ben ik weer druk geweest met stage en heb ik 5 dagen gewerkt in plaats van 4, zodat ik donderdag lekker vrij ben als Dave er is!!!! :-) Dave komt woensdagavond en we hebben al een leuk tripje gepland. We gaan de Norway in a Nuttshell doen. Wat betekent dat we met de trein naar Voss gaan, vanaf daar met de bus naar Gudvangen en daar de boot naar Flam nemen. Hier hebben we een hotel geboekt en de volgende dag gaan we verder met de trein van Flam naar Myrdalen (dit is de mooiste treinreis van Europa) en daarna weer terug naar Bergen! Zoooooveel zin in en het schijnt allemaal echt super mooi te zijn :-)! Dave blijft tot dinsdag. Laat de tijd dan maar even heel langzaam gaan!! <3

Verder vermaak ik me onwijs goed samen met Laura, Floor, Mylen en No en we hebben het super naar ons zin met zijn alle! Afgelopen donderdag hadden we een Culture Cooking Night met de internationale groep. Lau, Floor, Beaudine en ik hadden appelflappen en worstenbroodjes gemaakt, waar de groep dol op was!

Dit weekend hebben we lekker rustig aan gedaan en vandaag ga ik maar weer eens wat aan school doen :-)!

Lieve lezers, super leuk dat jullie mijn blog weer hebben gelezen!

Een dikke kus uit Noorwegen en had det bra!

Veel liefs, Joyce

1. Aria kelderman:
    21 februari 2016
    Hey Joyce , erg leuk om dit steeds te lezen , ga hier mee door het is echt leuk