Week 10 en 11

16 maart 2016 - Bergen, Noorwegen

Hallo lieve lezers,

Dit wordt mijn één na laatste blog alweer, en waarschijnlijk de laatste geschreven vanuit Bergen. Ik kan echt niet bevatten hoe snel de tijd is gegaan - en ik weet zeker dat de aankomende twee weken alleen maar sneller zullen gaan. Aan de ene kant heel fijn want ik kan niet wachten om iedereen thuis weer te zien, maar aan de andere kant ga ik het ook heel erg missen hier! Hoe leuk is het nou om je 2 beste vriendinnen als buuf en buuf te hebben?! Nog maar niet aan denken en met volle teugen genieten van de laatste dagen hier!!!

Dat heb ik afgelopen twee weken ook zeker gedaan. Op 5 maart ben ik samen met No gaan paardrijden. Dit was echt super! We zijn opgehaald en hoog de bergen in gebracht waar al een halve meter sneeuw lag, en het die dag ook nog eens sneeuwde. Het was verder heel erg bewolkt - maar dat mocht de pret niet drukken. We mochten 2 paardjes uitzoeken en daar hebben we samen met de eigenaressen een tocht van 1,5 uur mee gemaakt. Heel erg gaaf was dit! Kan ook niet wachten om thuis weer naar Chic te gaan :-)!!!

Die avond was de planning om optijd te gaan slapen, tot ik opeens om 11 uur uit me bed werd gebonkt. Helemaal in paniek want ik dacht dat er iets met Laura en Floor was - of de boel stond in de hens. Maar Floor stond voor me deur en die stond te springen en te doen en Laura kwam ook al aangerend, want het Noorderlicht was te zien buiten!!! Hup, schoenen aangetrokken - jas aan en naar buiten gerend in mijn witte stipjes pyjamabroek (voor degene die hem kennen, jullie snappen vast hoe mooi dit eruit zag hahaha). Maar wauw, wat was dit een belevenis. We renden Fantoft uit en toen konden we het al zien. We zijn net (zoals ongeveer heel Fantoft) naar een heel donker park gerend, vlakbij het appartement en hier hebben we een uurtje gestaan. Het werd steeds minder en op een gegeven moment leek het een soort groene mist, maar later werd het weer sterker en kon je de echte golven weer zien. Wauw wat was dit gaaf!!! Dit moet je écht een keer in je leven hebben gezien, heel bizar! Nummertje 1 van mijn bucketlist is afgevinkt hoor!

Die maandag moesten we alle 3 gewoon weer om 6 uur op om te werken. We liepen er als zombies bij - maar dat mocht de pret niet drukken hahaha. Die week was mijn tweede stage week en ik heb 3 dagdiensten en een avonddienst gedraaid. Ik heb weer hele interessante en leuke dingen gezien en ik heb veel zelf mogen doen!

Op donderdagavond heb ik Bo opgehaald van het vliegveld, suuuuuper leuk!! We hebben donderdagavond lekker bijgekletst en gechillt. Vrijdag zijn we Floyen opgegaan! Ondanks dat het nog steeds niet went om een berg op te lopen, gaat het toch elke x steeds beter! Wie weet ga ik er ooit nog eens goed in worden :-)! Hahaha! 's Avonds hebben we met zijn alle gekookt, gegeten en geborreld. Dit was de laatste avond dat we z'n alle (met No, Mylen, Lau en Floor) konden eten en we hebben met ze 6e een suuuper gezellige avond gehad! Op zaterdag regende het jammer genoeg dus we zijn door Bryggen heen gelopen en daarna maar het winkelcentrum in gedoken. Ook geen straf :-)!! Op zondag was de planning om Ullriken op te gaan, maar het was gigantisch bewolkt en het regende de hele middag. Dit plan ging niet door, maar sinds weken was er weer een ijshockey wedstrijd (sorry Glenn & Dave!!!). Dus hier zijn we met No en Mylen heen geweest en dit was weer super leuk om te zien! Op maandag heb ik Bootje weer op de bybanen gezet en heb ik een avonddienst gedraaid in het ziekenhuis. We hebben heeeele gezellige daagjes gehad!

Dit weekend staat de trip naar Kinsarvik gepland met de Internationale groep. We slapen daar met ze alle in blokhutjes en gaan van alles doen in de Hardangerfjord. Dit is de laatste trip of activiteit met de groep :-(... We gaan van vrijdag tot zondag en we hebben er allemaal super veel zin in!!

Volgende week hebben we een weekje vrij, en hier gaan we natuurlijk flink gebruik van maken!! De planning was dat ik op woensdag naar Fagernes zou reizen en een paar dagen bij tante Anne en de familie te blijven! Floor en Laura zouden samen wat leuke dingen gaan doen omdat ik dan bij de familie zou zijn. Ze hebben samen wat leuke dingen gepland en een hotel geboekt met een hondensleetocht. Wat blijkt nu - ze gaan naar Geilo toe, wat op de route ligt naar Fagernes! Ik ga dus zo direct gelijk het hotel van opbellen met de vraag of er een extra bedje op de kamer mag! Als alles mee zit gaan we dus met ze 3'tjes naar Geilo toe op dinsdag en op donderdag door naar Fagernes. En wie weet kan ik ook nog de hondensleetocht mee doen! Helemaal leuk! We blijven tot zondag in Fagernes! Ik kan echt niet wachten om Lau en Floor alles te laten zien in Fagernes!! Zooooo veel zin in :-)!!

Vandaag heb ik mijn evaluatie op stage en morgen is alweer mijn laatste werkdagje in Noorwegen! Wat is dit allemaal snel gegaan! Duimen jullie allemaal voor een goede evaluatie :-)??

Heel erg leuk dat jullie nog steeds mijn blog bijhouden & lezen!! Tot heel erg snel, maar eerst ga ik nog even met volle teugen hier genieten!

Ha det bra, Vi sees en de groeten!

Veel liefs, Joyce