Week 2 en 3

25 januari 2016 - Bergen, Noorwegen

Lieve lieve lezers,

Voordat ik weg ging, kon ik het niet helemaal geloven dat ik het ging zeggen tijdens mijn weken hier - maar toch ga ik het doen: ik heb werkelijk geen tijd gehad de laatste 2 weken om mijn blog bij te werken. Dus het is wat later dan gepland, maar hier komt ie!

De afgelopen twee weken school zijn echt werkelijk omgevlogen! In de eerste officiële lesweek van de hebben we met ze alle aan een Scenario moeten werken en zijn de Noorse lessen van start gegaan. Het scenario ging over geweld en agressiviteit in het ziekenhuis, super interessant en leuk om daar wat meer over uit te zoeken. Hier zijn we in de tweede en derde week druk mee bezig geweest. Ik had een heel leuk groepje met 5 noren en 1 engels meisje! We hebben meerdere artikelen moeten uitzoeken en een presentatie moeten maken waarin we verschillen tussen Noorwegen, Nederland en Engeland moesten vinden. We moesten ook een rollenspel doen, waarin we lieten zien hoe je met agressiviteit om kan gaan als laborant. Deze rol was mij natuurlijk op het lijf geschreven en eindelijk kon ik mijn verborgen toneelspeelkunsten laten zien (grapje natuurlijk...). Maar het ging allemaal heel goed en de lerares gaf ons complimenten! Altijd leuk om te horen.

In de tweede week hebben we nog een Welcome Party gehad, alleen deze keer van onze klas! We zijn met zijn alle (de 3 engelse, 6 dutchies en alle noorse studenten) bij iemand thuis wat gaan drinken en daarna naar de stad gegaan. We hebben een hele leuke klas en ze zijn allemaal heel gastvrij en beleefd en willen ons met alles helpen. Super tof :-)

Dat weekend zijn we nog een keer naar de ikea geweest en me kamertje is nu echt helemaal gezellig! Geloof ook niet dat er nog meer spulletjes bij kunnen. Oepsie... ;-) Dat wordt nog een extra koffer mee naar huis....

Vorige week hebben we nogmaals twee noorse lessen gehad. Hoe leuk ik het in het begin vond, hoe vreselijk ik het vorige week begon te vinden... De leraar is af en toe een beetje irritant en corrigeert je met alles wat je zegt. De o moest (naar mijn idee) ineens als een 'oeeeeh' worden uitgesproken en de y als een 'ieeeeh'. Jullie moeten je eens voorstellen hoe dat klonk toen ik me naam moest spellen hahaha!! Gelukkig hebben we vandaag de een à laatste les Noors gehad, die eigenlijk heel erg leuk was!! We leren steeds meer en ik merk dat ik ook steeds meer begin te onthouden. Misschien zijn de wonderen de wereld nog niet uit en kan ik straks nog echt Noors spreken :-)!!!

Afgelopen zaterdag hebben we een feest-dagje gehad hier in Fantoft. Heel erg leuk was dat! Andrew (Canadese jongen van de Internationale groep) had het idee om een 'Around the World' party te organiseren, waarbij iedere nationaliteit een feestje geeft. Uiteindelijk waren er dus 7 feestjes, in elk een andere kamer en allemaal een ander thema. Om 1 uur zijn we gestart in Klubb Fantoft, waar we lekker (gratis ;)) pannenkoeken hebben gegeten. Daarna zijn we doorgegaan naar kamer Canada&Brazilië die het apres-ski thema hadden. Wij waren als tweede en hadden het thema: 'Disco'. Laura d'r kamer was omgetoverd tot één grote discoruimte, inclusief een dansvloer. Daarna gingen we door naar België, Roemenië, Noorwegen, New Years Eve (Denemarken+Nederland) en afgesloten bij Engeland met wat anti-kater voedsel. Het was echt een top dagje!

Vorige week heeft het trouwens ook nog heeel hard gesneeuwd! Alles was wit! Super gaaf :-)! We zijn met ze alle gaan slee'en (voelde me weer helemaal een kind) en hebben een poging gedaan om een sneeuwpop te maken. Mislukt helaas.. maar het was wel een tof gezicht! Helaas is het nu weer +6 en heeft het van het weekend hard geregend waardoor er geen sneeuw meer te bekennen is.

Verder vermaak ik me echt heeeeeel erg goed en ben ik druk bezig om mijn onderzoeksvoorstel af te maken, die woensdag ingeleverd moet worden. Hopenlijk deze x wel een voldoende! Duimen jullie voor me ;-)?

Morgen is onze laatste Noorse les alweer en maandag beginnen we al met stage. Super spannend!! Ik hoop dat jullie het weer leuk vinden om m'n blog te lezen!

Ha det bra en de groetjes uit het verre en (niet meer zo) koude Noorwegen!

Dikke kus Joyce