Week 4 en 5

7 februari 2016 - Bergen, Noorwegen

Lieve lezers,

Mijn eerste week stage zit er alweer op en wauw, wat gaat de tijd snel hier!

Ik heb het nog steeds suuuper naar mijn zin en geniet nog steeds met volle teugen! Ik vind het heerlijk om mijn eigen kamertje te hebben en het gaat me toch verrassend goed af!! :-)

In week 4 hebben we school afgerond en een opdracht meegekregen die we tijdens onze eerste stage moeten uitvoeren. Ik moet een audit gaan schrijven over een handeling of onderdeel tijdens mijn stage waarvan ik denk dat dat verbeterd kan worden. Een soort kwaliteitsopdracht, die ik ook in mijn derde jaar heb gedaan. Best lastig omdat het dus allemaal in het Engels moet worden geschreven. Maar dat gaat helemaal goed komen :-)!

Verder zouden we dat weekend met z'n alle naar Voss gaan om te skiën. Dat is niet helemaal voor mij weggelegd... maar goed! Helaas ging dit niet door want vrijdag was er storm hier in Noorwegen. De school was 's middags gesloten en er werd gewaarschuwd om binnen te blijven en alvast je telefoon op te laden voor het geval de stroom uit zou vallen.. Best heftig!! Maar het viel allemaal heel erg mee (of die Noren zijn niks gewend ;-) maar dat zal wel niet hahaha) en we zijn die avond naar een feest geweest in Klubb Fantoft! Hier hebben we weer een super avond gehad met zijn allen!

Afgelopen maandag is mijn stage gestart! Ik loop 4 weken stage in een privé kliniek genaamd Curato Bergen. Hier sta ik mijn hele stage op de CT. Ik vind CT onwijs lastig en heb tijdens mijn stage in Leiderdorp gemerkt dat het gigantisch snel gaat. Nu had ik dus verwacht: 'Noorwegen.. alles gaat relaxed en rustig aan, dan zal de CT ook wel wat chiller zijn'. Ja leuk bedacht, maar niets is minder waar.. Omdat in het ziekenhuis veel spoedpatiënten tussen door komen, worden veel patiënten door gestuurd naar Curato, zodat ze minder lang hoeven te wachten. Het programma staat dus echt he-le-maal vol.

Gelukkig heb ik heeele aardige collega's die me heel erg helpen met alles en alles uitleggen. De eerste dag was iets té veel van het goede ;-). Ze hadden besloten me te leren prikken, omdat het anders een beetje saai voor me zou zijn, om alleen de CT-scans zonder contrast te doen. Die middag heb ik dus al bij 2 patiënten een infuus geprikt en al een aantal patiënten alleen gescand. 's Avonds was ik dus heeelemaal gesloopt haha! Dus de rest van de week heb ik wat rustiger aan gedaan, veel gekeken, en de Engels sprekende patiënten zelf gepositioneerd en uitleg gegeven over het onderzoek. De meeste patiënten spreken geen Engels.. Over het algemeen spreken patiënten onder de 50 wel Engels maar daarboven wordt het toch al wat lastiger. Dus de Engels spreken de patiënten die er zijn, die mag ik gelukkig doen! :-)

De stage bevalt heel erg goed verder! Het is hard werken en toch nog best vermoeiend om de hele dag Noors en Engels te horen en te spreken. Maar dat gaat elke dag steeds beter! De CT vind ik stiekem toch wel heel leuk en ik weet zeker dat ik er heeeel erg veel van ga leren! Verder heb ik 1 dag in de week vrij, meestal op vrijdag. Ik heb dus een lekker lang weekend waarin ik vaak lekker op stap ga met Lau, Floor, Mylen en No! We hebben het super gezellig met ze alle en ik weet zeker dat we nog heeeele gezellige weken tegemoet gaan!

Morgen mag ik weer lekker aan het werk en na deze week is het de bedoeling om alle Engels sprekende patiënten alleen te informeren en positioneren! Dus dat wordt een leuk weekje!! :-) De werkdagen hier zijn trouwens niet heel erg om te klagen. Ik begin om 8 uur en werk tot half 4, heel erg lekker dus! De lunchpauze start al om 10:30... Dit ben ik totaal niet gewend dus om 2 uur heb ik alweer gigantische honger haha! Nouja.. alles went (behalve een vent) zeggen ze dan maar ;-)  Grapje hoor Dave!!!! <3

Aanstaande vrijdag komen mijn lieve ouders & broeder op bezoek!! Hier kijk ik heeeel erg naar uit, dus ik denk dat de tijd nog steller zal gaan!

Vi sees, Ha det bra en de groeeeten!

Dikke kus Joyce

Van reisblog naar fotoboek